Hírek
2017. Július 04. 19:55, kedd |
Belföld
Forrás: mti - fotó: hirado.hu
Visszatérítik a csődbe ment utazási iroda bajba jutottjainak költségeit
A Green Holidays bajba került utasai közül egyetlen vendégnek sem kell fizetnie vasárnaptól a szállásért, mindenki visszakapja a pénzét
- közölte a csődöt jelentett magyar utazási iroda törökországi partnere, az Akdem Travel vezetője kedd délután az M1 aktuális csatornán.
Orhan Demirtas beszámolt arról, hogy hétfőn folyamatosan egyeztettek a magyar nagykövetséggel, és végül elmondhatják, a biztosítás rendelkezésre áll, hogy fedezze az utasok szállásköltségeit július 2-ától, vasárnaptól.
Elkezdték az egyeztetéseket az utasok visszaszállításáról is, megkezdődött az ügyfelek kiszállítása a reptérre, biztonságban hazatérhet mindenki - tette hozzá.
A cégvezető felidézte, hogy a múlt héten csütörtökön értesültek először arról, a Green Holidays (GH) nem tudja az utazások teljes összegét időben kifizetni számukra két repülőgép utasai esetében. Ekkor a magyar iroda még azt ígérte, hogy másnap rendezik a hátralékot. Az összeg azonban pénteken és szombaton sem érkezett meg, holott a török cég kétszer is arra kérte a GH vezetőit, hogy állítsa le az utasok küldését, mert így nem tudja kifizetni a szállodákat.
A szombaton érkezett utasokat még fogadták, vasárnap azonban visszaküldték őket a reptérre, ahol meglepetéssel értesültek arról, hogy újabb gép érkezett utasokkal. A török iroda ekkor azonnal értesítette a török hatóságokat, a szállodaszövetséget, a minisztériumot és a nagykövetséget is.
Orhan Demirtas megjegyezte, hogy nagy segítséget kaptak a magyar nagykövetségtől, munkatársai a konzullal együtt megérkeztek Antalyába és segítettek a helyzet kezelésében.
Elmondta, hogy az utasokat nem akarták a reptéren hagyni, és a szállodákat megkérték, hogy a vendégek kapjanak ellátást. Tájékoztatták azonban a vendégeket, hogy a szállodájuk nincs kifizetve, ezt maguknak kell rendezniük, amíg nem érkezik a GH-tól pénz, vagy a biztosítás nem lép életbe hétfőn.
A nap végére mindenkit sikerült elszállásolni, és a cégvezető elmondása szerint tájékoztatták az utasokat, hogy ha megérkezik a GH-től vagy a biztosítás útján az összeg, akkor visszakapják a pénzüket, illetve kapnak egy számlát, amivel a biztosítónál vissza tudják igényelni a pénzüket.
Orhan Demirtas közölte: kedden megkapták a biztosítási pénzt, és értesítették a szálláshelyeket, hogy rendezik azoknak a számláját is, akik nem fizettek.
A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A Green Holidays honlapján vasárnap este azt közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt. szolgáltatja, a szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. Az utasok igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik, amelyet az info@uniqa.hu címen jelenthetnek be.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Szeptember 19. 15:28, csütörtök | Belföld
Árvíz - OVF: megkezdődött a Duna tetőzése a Szigetköznél
2024. Szeptember 19. 06:00, csütörtök | Belföld
Árvíz - OVF-szóvivő: kisebb lesz az árvíz, mint 2013-ban
A becslések szerint a maximális vízszint 40 centiméterrel alacsonyabb lesz, mint a 2013-as nagy árvíz idején Budapestnél, illetve a város feletti folyószakaszokon -
2024. Szeptember 19. 06:00, csütörtök | Belföld
Árvíz - Orbán Viktor: megkezdődött a védekezés legnehezebb szakasza
Megkezdődött az árvízi védekezés legkomolyabb és legnehezebb szakasza, ami a számítások szerint jövő hét csütörtökig tart