Hírek
2020. Augusztus 11. 18:08, kedd |
Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Többet szánnak az idén az iskolakezdésre a családok
Az idén gyermekenként átlagosan 33 ezer 560 forintot terveznek elkölteni a szülők az iskolakezdésre, míg tavaly ez az összeg átlagosan 15 ezer és 25 ezer forint között mozgott
- közölte a Vatera online piactér 3203 válasz alapján 2020 júliusban saját felhasználói körében végzett online kérdőíves felmérésének megállapítását kedden az MTI-vel.
A közleményben részletezik, hogy a válaszadók 13 százaléka 10 ezer forint alatti összegből oldja meg a kötelező iskolaszer vásárlást, és csak minden tizedik család hozza ki 10 ezer és 15 ezer forint közötti összegből a beszerzést.
A kutatásban résztvevők 26 százaléka 15 ezer és 25 ezer forintot áldoz a beiskolázásra gyermekenként, és még ennél is többen vannak azok - 29 százalék -, akik 25 ezer és 40 ezer forintot is hajlandók erre a célra szentelni. Majdnem minden negyedik ember - 22 százalék - még 40 ezer forintnál is többet tervez idén az iskolakezdésre fordítani, akadt olyan is hogy 600 ezer forintot ütemezett be a szeptemberi előkészületekre, ami egy teljes tanulószoba berendezéséhez bútorokkal és informatikai eszközökkel reális összeg lehet - írják a közleményben.
A felmérés szerint az iskolakezdési termékek 79 százalékát inkább személyesen veszik meg a szülők. A hagyományos vásárlást preferálók kétharmada elsődlegesen azért választja a személyes beszerzést, mert van lehetőség megnézni, megérinteni, felpróbálni a megvásárolt dolgokat, harmaduk pedig a gyermekkel közös programnak tekinti a beszerzőkörutat. Ugyanakkor az esetek közel harmadában online veszik meg az iskolatáskákat, ilyenkor a vásárlók számára a legfontosabb szempont, hogy össze tudják hasonlítani az árakat, elkerülhetik a tolongást, valamint egyszerűen és célirányosan tudnak keresni.
A közlemény szerint a környezettudatosság és a költséghatékonyság egyre nagyobb számban jellemzi a családokat, mivel használt termékeket is keresnek, illetve eladják a feleslegessé vált iskolához kapcsolódó cuccokat.
A Vatera Magyarországon a hazai elektronikus kereskedelem egyik fontos szereplője, az online piactér 2000-ben kezdte meg működését, azzal a céllal, hogy eladók és vevők egymásra találását segítse. Mára a több mint kétmillió felhasználó havonta több százezer sikeres adás-vételt bonyolít.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Szeptember 19. 15:29, csütörtök | Életmód
Nagy Márton: tervben van a fogyasztóvédelmi intézményrendszer megerősítése
Jelenleg vizsgálat zajlik a Microsoft és a Temu ellen.
2024. Szeptember 19. 06:00, csütörtök | Életmód
NMHH: az internethasználatban Magyarország az első tíz között van az Európai Unióban
Az elmúlt évtizedben gyorsabban nőtt az internethasználók aránya Magyarországon, mint más uniós országokban, így az ország a webhasználatban nagyot lépett előre
2024. Szeptember 18. 06:00, szerda | Életmód
Nagy Márton: ösztönözni kell a mesterséges intelligencia vállalati felhasználását
A kormány kiemelt célja a hazai kkv-k versenyképességének fejlesztése, ehhez ösztönözni kell a mesterséges intelligencia (MI) vállalati felhasználását
2024. Szeptember 18. 06:00, szerda | Életmód
Szeptember végén kerül a mozikba a Kaláka együttesről szóló dokumentumfilm
Szeptember 26-tól vetítik országszerte a mozik a legendás Kaláka együttesről szóló, Kaláka - a Kárpátoktól a Karib-tengerig című egész estés dokumentumfilmet, Pigniczky Réka rendezését.