Hírek
2016. Május 05. 07:56, csütörtök |
Életmód
Forrás: mti
Nagy különbségek vannak a háztartások egészségügyi kiadásaiban
Nagy különbségek vannak a háztartások egészségügyi kiadásaiban - írta a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Magyarország 2015 című kiadványában.
A KSH adatai szerint 2014-ben a háztartások éves kiadásaik 4,9 százalékát, 44 771 forintot adtak ki az egészségükre egy főre vetítve. Ennek legnagyobb hányadát (70 százalék) a gyógyszerek, gyógyáruk vásárlása tette ki, az összes kiadás 14 százalékát a járóbeteg-ellátásban, 3,5 százalékát a kórházi ellátásban költötték el.
A jövedelmi helyzet erőteljesen meghatározza az egészségre fordított összeg nagyságát: míg a társadalom leggazdagabb ötödébe tartozók az átlag 170 százalékát, addig a legszegényebb ötödbe tartozók a 32 százalékát költötték e célra.
Vélhetően a jövedelmi különbségek magyarázzák a településtípusok és a régiók közötti különbségeket is. Budapesten az átlag 133 százalékát, a községekben a 80 százalékát tették ki az egészségre fordított kiadások. A legtöbb pénz Közép-Magyarországon (115 százalék), a legkevesebb Észak-Magyarországon (77 százalék) és az Észak-Alföldön (83 százalék) jutott az egészségre.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 09. 07:53, szombat | Életmód
Energiaügyi Minisztérium: idén is jócskán több mint 1 gigawattal nő a hazai naperőművi összteljesítmény
Az átviteli rendszerirányító MAVIR frissített adatgyűjtése szerint november elsejére összesen 7351 megawattot tett ki a hazai napenergia kapacitás.
2024. November 07. 07:54, csütörtök | Életmód
Karikó Katalin: be kell mutatni a tudomány eredményeit az embereknek
Be kell mutatni a tudomány eredményeit az embereknek - jelentette ki Karikó Katalin szerdán a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Innovációs napján.
2024. November 06. 07:39, szerda | Életmód
Budapestre utazik Debrecenből Munkácsy Golgotája
2024. November 05. 08:04, kedd | Életmód
A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját
A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.