Hírek
2013. Január 24. 13:20, csütörtök |
Belföld
Forrás: mno.hu
Megérkezett hazánkba az új Range Rover
Bár szeptember végén már a Párizsi Autószalonon volt alkalmunk testközelből megismerkedni a vadonatúj Range Roverrel, el kellett telnie néhány hónapnak, hogy hazai pályán is találkozhassunk az autóval. Ám nemrégiben Magyarországra is megérkezett a britek büszkesége, az új importőr bemutatóján pedig minden részletre fény derült vele kapcsolatban.
Bár a Range méregdrága, a világ egyik legjobb autóját tisztelhetjük személyében – ezt tükrözi két kitüntetésünk is az Autó Pult Év Autói 2012 választáson. Az elődök hangulatát továbbra is magán hordozó óriási luxusterepjáró legnagyobb újdonsága egyértelműen a teljesen alumínium karosszéria, melynek köszönhetően az alapmodell az elődhöz képest 420 kilogrammot dob le magáról. Egyelőre nem volt lehetőségünk kipróbálni a típust, de ami késik, nem múlik: 1-2 hónapon belül máris csatasorba áll a tesztautó, a beszámoló pedig rögtön utána érkezni fog. A beszállót az általunk nemrégiben a Range Rover Sport modellben mustrált háromliteres TDV6 egység adja, amely lefelé nyit az eddig csak V8-as motorokkal felruházott modellnél (korábban voltak hathengeres BMW-dízelek is). A 258 lóerős, két turbófeltöltő által lélegeztetett V6-os kivitel hazai indulóára bruttó 28,8 millió forint lesz, amely bár szinte forintra egy szinten van a korábbi 313 lóerős verzióéval, a tömegcsökkentés miatt mégsem kapunk kevesebbet a tekintélyes summa ellenértékeként, a mínusz 420 kiló pedig a menetdinamikára garantáltan kitűnő hatással van.
Ezt bizonyítja például a 22 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás is, melynek eredményeképpen 7,5 l/100 km-re sikerült a mérnököknek lefaragniuk az óriásmodell étvágyát, miközben a menetteljesítmények terén lényegében nem csorbultak az ötméteres modell képességei. A 600 Nm-es csúcsnyomatékkal felvértezett motorral ugyanis mindössze 7,9 szekundumba telik a 0-100-as sprint teljesítése, ellentétben a nehézsúlyú, ám izmosabb előd 7,8 másodperces adatával. Az üresen 2160 kilogrammos modell végsebessége 209 km/h-ra (előd: 210) adódik.
Lehullt a lepel – 30 millió alatti a beszálló. Fotó: Autó Pult
A belépő szintnél körülbelül 3,15 millió forinttal lesz drágább a Vogue felszereltség, amely a V8-as dízelmotor megrendelésével alapáron jár. Utóbbihoz viszont már 34,65 millió forintot kell a kasszánál befizetni, amelyért plusz 81 lóerőt és 200 kilogrammal több anyagot kapunk. A 4,4 literes, 339 lóerős (700 Nm) dízel monstrum 6,9 másodperc alatt képes felgyorsítani a Range Rovert álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig 217 km/h-ra adódik, miközben vegyes gyári fogyasztása 8,7 l/100 km – az elődnél 7 deciliterrel kevesebb.
Tejben-vajban, ahogy az elvárható |
A háromliteres V6-os, kompresszoros erőforrás megérkezéséig a már jól ismert, feltöltött V8-as lesz a benzinesek egyetlen képviselője a palettán. A Range üres tömege az 510 lóerő és 625 Nm előállítására képes ötliteres egységgel is megáll 2,33 tonnában, ami a menettulajdonságokon és a fogyasztáson is tetten érhető. A 0-100-as sprintet például a korábbi 6,1 helyett immár 5,4 másodperc alatt letudja a V8 S/C, miközben elektronikusan leszabályozott 225 km/h-s végsebességét opcionálisan 250 km/h-ra emeli a gyártó. 13,8 literes vegyes fogyasztásával persze még akkor sem mondható kimondottan takarékosnak a modell, ha ez az elődnél 1,1 literrel csekélyebb adat.
Vogue szinten a belépő a sportos menetteljesítményekre képes510 lóerős Range Rover világába 36,7 millió forintot kóstál, míg a teljesebben felszerelt Autobiograhpy kiadásban 41 millió forintba kerül a korábban már részletesen bemutatott típus. Ezen a szinten a korábban is említett13,8 literes gyári átlagfogyasztás (ami a valóságban egészen biztosan 15-20 liter között fog mozogni) már bizonyára nem oszt, nem szoroz. Akinek esetleg mégisfontos a fogyasztás, a belépő gázolajos mellett arövidesen érkező hibrid változatra voksolhat, melynek lemezei alatt a Jaguar XJ 334 lóerős hibrid rendszere dolgozik majd.
A nagy Range-re éppúgy, mint a márka többi modelljére 4 év vagy 150 ezer kilométer garancia érvényes, amely 4 év vagy 104 ezer kilométerig a szervizköltségeket szintúgytartalmazza, a folyadékokat és szűrőket is beleértve. Az új importőr egyetlen hazai márkakereskedésében már az összes újdonság megtekinthető, illetve rendelhető.
Range Rover (2013): árak (közelítő, árfolyamfüggő értékek) | ||
---|---|---|
Modell és felszereltség | Motor | ezer Ft |
Range Rover 3.0L TDV6 HSE | Turbódízel, 258 LE | 28775 |
Range Rover 3.0L TDV6 Vogue | 31925 | |
Range Rover 3.0L TDV6 Autobiography | 36192 | |
Range Rover 4.4L SDV8 Vogue | Turbódízel, 339 LE | 34638 |
Range Rover 4.4L SDV8 Autobiography | 38918 | |
Range Rover 5.0L V8 S/C Vogue |
Benzines, kompresszoros, 510 LE |
36708 |
Range Rover 5.0L V8 S/C Autobiography | 40975 |
Range Rover (2013): műszaki adatok | |||
---|---|---|---|
Motor | 3,0 l V6 Diesel | 4,4 l V8 Diesel | 5,0 l kompresszoros V8-as benzines |
Hosszúság (mm) | 4999 | ||
Szélesség külső tükrök nélkül | 1983 | ||
Magasság (mm) | 1835 | ||
Tengelytáv (mm) | 2922 | ||
Első terepszög | 26,0 (alap magasság) és 34,7 (offroad magasság) | ||
Hátsó terepszög | 24,6 (alap magasság) és 29,6 (offroad magasság) | ||
Rámpaszög | 20,1 (alap magasság) és 28,3 (offroad magasság) | ||
Gázlómélység (mm) | 900 | ||
Fordulókör (m) | 12,3 | ||
cw érték | 0,34 | 0,35 | 0,36 |
Üres tömeg (kg) | 2160 | 2360 | 2330 |
Első felfüggesztés | Kettős háromszöglengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, passzív stabilizátor | Kettős háromszöglengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, „Dynamic Response“ | |
Hátsó felfüggesztés | Többlengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, passziv stabilizátor | Többlengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, „Dynamic Response“ | |
Fékek | Elöl: 380 mm b.h. tárcsa / hátul: 365 mm b.h. tárcsa | ||
Kormányzás | Fogasléces kormánymű elektromos szervóval | ||
Motor, építési mód | V6, hosszában beépítve, 24 szeleppel, kettős megfúvású turbófeltöltővel | V8, hosszában beépítve, 32 szeleppel, kettős megfúvású turbófeltöltővel | V8, hosszában beépítve, 32 szeleppel, kompresszoros feltöltéssel |
Összkerékhajtás | Állandó összkerékhajtás középső differenciálművel és feláras zárható hátsó differenciálművel | ||
Hengerűrtartalom (cm³) | 2993 | 4367 | 4999,7 |
Furat x Löket (mm) | 84,0 x 90,0 | 84,0 x 98,5 | 92,5 x 93,0 |
Sűrítési arány | 16,1 | 16,1 +/-0,5 | 9,5 |
Teljesítmény LE | 258 | 339 | 510 |
fordulatnál | 4000 | 3500 | 6000-6500 |
Max. nyomaték (Nm) | 600 | 700 | 625 |
fordulatnál | 2000 | 1750-3000 | 2500-5500 |
Váltó | 8-fokozatú automata, ZF 8HP70 | ||
Emissziós osztály | Euro 5 | ||
CO2-kibocsátás, vegyes (g/km) | 196 | 229 | 322 |
Üzemanyag-fogyasztás város / városon kívül / vegyes (l/100km) | 8,5 / 7,0 / 7,5 | 11,5 / 7,6 / 8,7 | 20,6 / 9,9 / 13,8 |
Üzemanyagtank mérete (l) | 85 | 105 | 105 |
Vegyes hatótáv (km) | 1149 | 1215 | 776 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 7,9 | 6,9 | 5,4 |
Végsebesség (km/h) | 209 | 217 | 225 (opc. 250) |
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 09. 07:49, szombat | Belföld
Orbán Viktor: óriási gazdasági lehetőséget jelent, hogy az Egyesült Államok új elnöke barátja Magyarországnak
Óriási, korábban meg nem lévő gazdasági lehetőségként értékeli Orbán Viktor, hogy az Egyesült Államok új elnöke Magyarország barátja.
2024. November 09. 07:48, szombat | Belföld
Varga Mihály: Magyarország továbbra is befektetésre ajánlott, stabil kilátás mellett a legfrissebb hitelminősítői jelentés szerint
A berlini székhelyű Scope Ratings hitelminősítő megerősítette Magyarország befektetésre ajánlott besorolását stabil kilátás mellett - közölte a pénzügyminiszter a közösségi oldalán pénteken este.
2024. November 09. 07:45, szombat | Belföld
EU-csúcs - Orbán Viktor: újra naggyá akarjuk tenni Európát
Elfogadták a magyar EU-elnökség által előterjesztett versenyképességi paktumot, a budapesti deklarációt az Európai Unió állam- és kormányfőinek pénteki informális ülésén.
2024. November 08. 06:00, péntek | Belföld
EPC-csúcs - Orbán Viktor: egyetértettünk abban, hogy legyen minél hamarabb béke Európában
Az Európai Politikai Közösség (EPC) csütörtöki budapesti találkozóján egyetértettek abban, hogy legyen minél hamarabb béke Európában - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a tanácskozást követő sajtótájékoztatón.