Városlista
2024. november 10, vasárnap - Réka

Hírek

2012. December 21. 05:00, péntek | Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A 2013-as év 10 legjellemzőbb fogyasztói trendje

A 2013-as év 10 legjellemzőbb fogyasztói trendje

A 2012-es év végének közeledtével az Ericsson ConsumerLab megvizsgálta a legjellemzőbb fogyasztói trendeket a 2013-as évre, kitekintéssel az azt követő időszakra is. A ConsumerLab több mint 15 éve folytat kutatásokat az emberek információs és kommunikációs (IKT) termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos értékpercepciójáról, magatartásáról, illetve ezen termékek felhasználásáról.

Michael Björn, a ConsumerLab kutatási vezetője elmondta: „Globális szintű kutatásunk több mint 40 országban élő, több mint 100 ezer válaszadóval készített éves interjúkon alapul. Az évek során hatalmas adatbázist állítottunk össze a fogyasztói trendekre vonatkozó adatokból – és úgy látjuk, hogy a változás üteme most minden eddiginél gyorsabb.”

Íme a 10 legfontosabb, a közeljövőben kiteljesedő fogyasztói trend:

1. A felhőszolgáltatások átalakítják az eszközökkel kapcsolatos igényeket. A táblagépek használóinak több mint 50 százaléka és az okostelefonok használóinak 40-50 százaléka nagyra értékeli azt a kényelmet és egyszerűséget, amely annak köszönhető, hogy a felhőn keresztül több készüléken is zökkenőmentesen érhetők el ugyanazok az alkalmazások és adatok.

2. Számítástechnika a szétszórtaknak. Az asztali gépektől, a fájloktól és mappáktól a simább felületekig, az alkalmazások és a felhőszolgáltatások felé haladva, a fogyasztók egyre inkább elfordulnak az összpontosított, tervezett számítógép-használattól. A feladatokat a pillanatnyi igényeinknek megfelelően hajtjuk végre – amikor éppen sorban állunk egy boltban vagy valakivel beszélgetünk egy kávézóban. A vásárlási szándék a táblagépek irányába mozdul el az asztali gépekkel szemben, és megnövekszik az okostelefonok iránt a laptop-számítógépek ellenében.

3. Saját szélessáv munkahelyen. Az okostelefon-használók összesen 57 százaléka használja saját okostelefon-előfizetéseit a munkahelyén. A saját okostelefonokat egyre nagyobb arányban használják munkavégzésre, e-mailek küldésére, üzleti utak tervezésére, úti célok felkutatására és még sok minden másra.

4. A városlakók menthetetlenül mobillá válnak. Azáltal, hogy az internetet mindig és mindenhol hozzáférhető, a fogyasztók mostanra már elérték, hogy az internetet ténylegesen is mobillá tegyék. A mobilhálózati lefedettség az egyike a városi élettel kapcsolatos legfontosabb elégedettségi faktoroknak. 2018-ra az okostelefon-előfizetések száma eléri a 3,3 milliárdot.

5. Személyes közösségi biztonsági hálózatok. A gazdasági felfordulás hatására megrendült a bizalom a hagyományos struktúrákban és hatóságokban, és a fogyasztók egyre inkább saját személyes közösségeikben bíznak. A személyes online hálózatok biztonsági hálóként szolgálnak és a közösségi média afelé halad, hogy a hagyományos munkahely-közvetítők komoly versenytársává váljon.

6. Nők vezető szerepe az okostelefon-piacon. A legújabb adatok egyértelműen mutatják, hogy a nők vezetik az okostelefonok tömegpiaci elfogadásának folyamatát. A női okostelefon-tulajdonosok nem kevesebb, mint 97 százaléka használ SMS-t. Összesen 77 % küld és fogad fényképeket, 59 százalék használja a közösségi oldalakat, 24 százalék bejelentkezik telefonjáról egyes helyekre, és 17 százalék vált be kuponokat. Ezeken a területeken a férfiak általi használat arányszámai alacsonyabbak.

7. A városok a közösségi kreativitás központjaivá válnak. A városközpontokban lakók szignifikánsan több online ismerőssel rendelkeznek, mint a külvárosok lakói. A nagyvárosokban lakók 12 %-a arról számol be, hogy a közösségi hálózatokat elsősorban azért használja, hogy másokkal kapcsolatba léphessen és véleményt cserélhessen velük, ezáltal ez a harmadik leggyakoribb indok a közösségi hálózatok használatára, amely előtt csak a barátok aktuális dolgairól való tájékozódás illetve a saját aktuális élethelyzetük megosztása áll.

8. In-line vásárlás. Az okostelefonok használóinak összesen 32 %-a használja az okostelefonját vásárlásra, ugyanakkor már elkezdték kombinálni a bolti és online vásárlást is. A felhasználók szeretnék megnézi a termékeket, tájékozódni azokról, összehasonlítani az árakat, majd azonnal vásárolni, anélkül, hogy sorba kellene állniuk a pénztárnál.

9. A TV közösségi elemmé válása. A TV-nézők összesen 62 %-a használ közösségi fórumokat video- vagy TV-nézés közben, és ezen felhasználók 42 %-a esetében heti gyakorisággal előfordul, hogy ezeken a fórumokon megbeszéli az éppen látottakat. Több mint 30 % nagyobb valószínűséggel fizetne a közösségi környezetben megnézett tartalomért. A mobilkészülékes video- és TV-fogyasztás többsége a felhasználók otthonában zajlik.

10. Átalakulóban a tanulás is. A tanulást belső és külső erők egyaránt alakítják: A fiatalok beviszik a saját technológiai tapasztalataikat az osztályterembe, így alulról jövő nyomást gyakorolnak a változások elérésére. Eközben a kormányok és a különböző intézetek is keresik az újabb IKT-megoldásokat, amelyekkel hatékonyabb lehet az oktatás. A csatlakoztathatóság globális szinten változtatja meg a gyermekek kilátásait. Indiában például a 69 millió 9 és 18 év közötti városi gyermekből 30 millió rendelkezik mobiltelefonnal.

Címkék: trend

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 09. 07:53, szombat | Életmód

Energiaügyi Minisztérium: idén is jócskán több mint 1 gigawattal nő a hazai naperőművi összteljesítmény

Az átviteli rendszerirányító MAVIR frissített adatgyűjtése szerint november elsejére összesen 7351 megawattot tett ki a hazai napenergia kapacitás.

2024. November 07. 07:54, csütörtök | Életmód

Karikó Katalin: be kell mutatni a tudomány eredményeit az embereknek

Be kell mutatni a tudomány eredményeit az embereknek - jelentette ki Karikó Katalin szerdán a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Innovációs napján.

2024. November 06. 07:39, szerda | Életmód

Budapestre utazik Debrecenből Munkácsy Golgotája

2024. November 05. 08:04, kedd | Életmód

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.